Sider

søndag 28. november 2010

2 mnd i US and A

I går var det akkurat to måneder siden jeg ankom USA, trøtt og sliten. Tenkte jeg skulle komme opp med en liten liste over ting jeg har lagt merke til.

- Det er mange ekorn. VELDIG mange
- Folk er generelt veldig høflige.
- På natta/når det er mørkt bruker alle(vel, de fleste) fjernlys, så du blir blenda som bare rakkern. Evt så er de vanlige lysa stilt rart.
- Det er lite gatelys her.
- Thanksgiving handler om mat, black friday om shopping.
- Tax må betales i tillegg til prisen som står på varen (bortsett fra på klær/stoff og mat).
- Alt er stort. ALT!
- De spiser veldig sjelden (frokost kl 8, lønsj kl 12-13, middag kl 18-19).
- Doene er lave.
- De har "family restrooms" rundtomkring. Fantastisk, da kan man faktisk gå på do, selvom man er ute, alene med baby/barnevogn.


Ellers så tror jeg jeg sier god advent. Huset her begynner å se julepyntet ut. Juletreet er oppe, gelenderet i trappen og peisen er pyntet. Rommet mitt er lilla, så det passer til advent. Skal få hengt opp litt mer julepynt etterhvert tror jeg.


Så tenner vi et lys i kveld,
vi tenner det for glede.
Det står og skinner for seg selv,
og oss som er tilstede.
Så tenner vi et lys i kveld,
vi tenner det for glede.

Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails